Vyčnívající bříško trápí nejednu ženu – 5 typů ženského břicha!

V poslední době se na internetu čím dál více objevuje, jak bojovat s bříškem a zdá se, že jde o společensky nepřípustnou věc. Předně je důležité si uvědomit, že ploché bříško není dáno stovkami cviků a prolitými litry potů.

V poslední době se na internetu čím dál více objevuje, jak bojovat s bříškem a zdá se, že jde o společensky nepřípustnou věc. Předně je důležité si uvědomit, že ploché bříško není dáno stovkami cviků a prolitými litry potů. Televizní hvězda James Duigan je považován za jednoho z nejlepších odborníků pro zdraví a štíhlé tělo. Ve formování postavy patří mezi naprosté jedničky a tvrdí, že universální recept zkrátka neexistuje. Ale popsal pět základních typů břicha s rozdílnými požadavky. My se o tuto informaci s vámi rádi podělíme

Pneumatika

Bříško s tímto označením je typické pro lidi, kteří vedou sedavý způsob života a hřeší na sladkém. Tady stačí upravit jídelníček a zařadit pravidelný pohyb. Vystříhat byste se měli rafinovaného cukru, sladkého pečiva a bílého pečiva, mouky apod. Rovněž se doporučuje omezit spotřebu alkoholu, protože se jedná o skutečnou kalorickou bombu. Podobně jako všechny sacharidy se i alkohol ukládá do tukových tkání v pase. Zapomeňte také na polotovary, éčka a zařaďte výživné přírodní potraviny: vejce, ryby, zeleninu, ořechy.

Stresové bříško

Tento typ bříška nejčastěji uvidíte u puntičkářů. Jsou to lidé, kteří jsou neustále ve shonu a vystresovaní. Kvůli stresu trpí syndromem podrážděného střeva a to se projevuje nafouknutím bříška. Jedná se o oblast kolem pupku a bříško je na dotek tvrdší. Tělo produkuje větší množství kortizolu – hormonu, který nutí tuk shromažďovat se právě v této oblasti. K dalším příčinám patří nepravidelná strava a většinou i příliš mnoho kávy. Doporučuje se chodit brzy spát nebo později vstávat. Ženy, které mají špatný spánek, trpí pravděpodobně narušením produkce leptinu – hormonu, který upravuje chuť k jídlu a má na starost látkovou výměnu. To je jeden z důvodů, proč se tyto ženy přejídají a přepadá je nezadržitelná chuť na sladké. Logicky jim to dodává drive a energii. Vhodné je zaměřit se na teplé koupele před spaním, heřmánkový čaj, odpočinek, relaxace a hlavně nepřehánět s cvičením. Výborné je i popíjení minerálky s hořčíkem, konzumace para ořechů, listové zeleniny. Jóga pomůže snížit hladinu kortizolu.

Pejsek

Toto bříško se nejčastěji týká pečlivých maminek a lidí, kteří se snaží zoufale vybudovat svou kariéru. Výjimkou není ani to, že tento typ břicha mívají ti, kteří se přehnaně vysilují ve fitness centrech. Všechny tři případy spojuje jedno a totéž: přehnaná zátěž zad. Právě ta nutí břišní svaly valit se vpřed. Nápravou je správné stravování, kde nechybí vláknina. Poměrně často tito lidé trpí nafouklým břichem, zácpou, problémy s trávením. Do jídelníčku zařaďte zeleninu a otruby, lehká masa, ryby, kuře, stravu bohatou na bílkoviny. Zapomeňte na jeden cvik a tím jsou dřepy! Přispívají k zakřivení páteře. Místo toho zkuste jógu a cviky posilující páteř. Pijte větší množství vody.

Mateřské bříško

Mateřské bříško se týká žen, které jsou těsně po porodu. Dopřejte si potřebnou rekonvalescenci a nepanikařte. Obvyklá doba, než se vše vrátí k normálu je 6 a více týdnů. Postupně se zaměřte na procvičování svalů v oblasti pánevní a boků. Právě ty pánevní pokud budou pevné, zmizí bříško mnohem snadněji. Chybou by bylo ihned běžet do tělocvičny a dřít, jako mezek. Pauza na odpočinek a adaptaci vnitřních orgánů a svalů by měla být dva až tři měsíce. Doporučuje se užívat rybí tuk, olivový olej, ořechy, olivy. To vše pomáhá spalovat špatné tuky a efektivně využít vitamíny a živiny v potravě. Tady se také nedoporučují dřepy, protože jestliže neposkytnete svalům možnost obnovy po těhotenství, zůstanou povolené. Spěte i během dne, pokud to půjde. Odpočinek zde hraje také důležitou roli.

Nafouklé bříško

Jestliže vás pravidelně a hlavně navečer trápí pocit nafouknutého břicha a připadáte si, jako vzducholoď, máte potíže se žaludkem! Většinou je to vyvoláno nestravitelností nějaké potraviny a mnohdy i alergie na lepek či mléčné výrobky: chleba, těstoviny, pizza, zákusky, sýry, máslo, mléko. Je nutné se zaměřit na to, co nafouknutí způsobuje. Zkuste svou stravu přeorientovat na maso, ryby, zelenina, vejce a hlavně snídejte! Pokud se ani jedno netýká vás, pak je možné, že nesnídáte a večer nevíte, co dříve nacpat do pusy a pak sedíte s nafouknutým břichem. Doporučuje se jídlo hodně žvýkat a během dne pít dostatek vody. Nafouklé břicho můžete mít důsledkem nevyvážené střevní mikroflóry a pak tedy zařaďte i probiotika. Pomáhají dokonce i dechová cvičení a procházky po jídle.

loading...

Vstoupit do diskuze